Thursday, August 9, 2012

Puasa..Raya...Hidup

Tak lama lagi hari raya menjelma.. InsyaAllah... Persiapan raya?? adalah buat sket2...kemas rumah macam biasa... kuih tak buat lagi...adik aku cuma ada buat cookies jak...tapi taklah banyak...

Beberapa hari ni kami sekeluarga banyak abiskan masa tolong kemas2 rumah arwah nenek di Petagas... aku n dilla psg wallpaper.. n yang lain tolong alih2 barang.. fuhh...penat juga...tapi berbaloi...besh berbuka puasa di sana...although makanan simple jak, tapi sedap...yang buat sedap, bila ramai2 kumpul berbuka bersama²...

opiz lak...aku makin penat kerja d sini...lebih2 lagi bila disahkan darah aku makin berkurang, aku makin weak...dah try lawan, tp msh rasa lemah...dah tua kot...penat asek makan ubat...benda yang aku tak suka makan...n 27 Ogos ni kena check darah lg...haizzzz...bila la mo abis...inject3...

lately, aku rasa mcm aku teda perasaan sdh...kawan aku dulu (ntahlah sekrang ni kami msh kawan or tak) cari aku bila perlu jak...sedih kan...aku ikhlas berkawan, susah senang bersama...tp tataw la mana silapnya, kami jd mcm stranger...aku juz doakan yang terbaik utk dia...smoga dia berbahagia dengan family tercinta...

Kawin? ntahlah...ramai tanya aku pasal kawin...tp aku blm terfikir lagi...jodoh belum sampai, mo buat mcm mana...sana sini tanya aku psl rd, tp aku pn no komen...kalau ada jodoh kami, adalah...tp kalau tiada, mo buat mcm mana...kena terima...tp Alhamdulillah, family rd suma ok dgn aku...n aku pn dah sayang dorang mcm saudara aku sendiri...

04:37pm...aku pn tataw mo taip apa lg...petang ni mama tua ajak berbuka di bandaran...then terawih di masjid sana..harap-harap sakit semalam tidak berulang lagi

No comments:

lamanya x update blog. actually xtau mau tulis apa.. lama x mengarang.. bz dgn kehidupan di dunia realiti..   oh ya.. beberapa bulan lalu, a...