Sunday, June 6, 2010

Tentang Aku

Meniti hari² yang tak pasti sesungguhnya memberikan kita debaran yang nyatanya cukup meresahkan jiwa.. Kita akan berfikir mengenai masa esok dan yang akan datang.. samada baik atau buruk. Semua tu pasti akan bermain di fikiran kita kecuali bagi yang sudah tidak ada jalan dan arah tujunya. Bukan senang mencari kebahagiaan. Apalagi kehidupan bukan sekadar kita kecap hanya utk kita sahaja. Pasti ianya akan melibatkan org lain.. Siapa? Semua org di sekeliling kita.. family.. kawan2.. rakan sekerja.. sesiapa saja...janji mereka yang sering mewarnai kehidupan kita.

Bercakap tentang cinta, ramai juga member2 aku yg suka cerita masalah cinta dorang dkt aku. dorang tanya aku, macam la aku ni terer sgt.. sekadar buat lawak bodo aku reti ar. Cinta2 ni kureeeng sikit.. huhu.

Actually, ntah napa semenjak dua menjak ni aku jd sentimental...lagu jiwang jugak aku layan.. atau dr dulu aku mmg jiwang??? ntah la...aku pun tatau..hehehhe...well, aku simpulkan bahawa inilah manusia.. perubahan itu akan berlaku luaran dan dalam....cuma perubahan tu sahaja sama ada baik atau buruk.. aku??? biarlah jd diri aku. tak mungkin aku nk jd org lain.. kecuali ingin menjadi baiknya seperti org lain. huhu.. aku ni pun bukannya baik sgt.. byk lg kekurangan dlm diri aku ni.

p/s: apabila cinta tlh berbisik kpd makhluk alam ini, mrk akan menghayati dan menghargai betapa bunyi gemersik alunan ombak yg menghempas ke pantai itu adalah satu alunan irama yg memberikan seribu ilham kpd mereka. Lalu mrk akan menulis puisi ttg dirimu wahai ombak, mrk akan duduk di tepian pantai sambil memerhatikan gerakmu yg singgah ke permukaan pantai, kadangkala mrk akan mencecahkan kaki ke gigi air dan cuba merendamkan jemari ke air dan menikmati iramamu.

No comments:

lamanya x update blog. actually xtau mau tulis apa.. lama x mengarang.. bz dgn kehidupan di dunia realiti..   oh ya.. beberapa bulan lalu, a...