Tuesday, July 31, 2007

LOVE is CINTA


Aku tengok Love Is Cinta hari tu. Cerita ni berbeza dr HEART.. walaupun cerita ni sedih tp ada diselitkan adegan2 kelakar..

Filem ini ialah kisah mengenai Ryan (Irwansyah) dan Cinta (Acha Septriasa), dua sahabat akrab yang baru sahaja menamatkan pengajian di sekolah menengah tinggi. Di sebalik kemesraan mereka sebagai rakan karib, tersemat di hati masing-masing bahawa mereka sebenarnya saling mencintai satu sama lain tetapi malu untuk meluahkan perasaan. Masa berlalu, Ryan mendapat tawaran menyambung pelajaran ke Amerika Syarikat. Tragedi malang menimpa Ryan sebelum dia sempat melafazkan kata cintanya kepada Cinta. Cinta kecewa kerana Ryan pergi tanpa memberitahu sejauhmana hubungan mereka berdua. Ryan turut gelisah dan tidak akan pergi sebelum memberikan kepastian hubungannya, walaupun melalui perantaraan orang lain, iaitu Doni (Raffi Ahmad).

Di sinilah segalanya bermula bila Ryan diberi tempoh 3 hari untuk menyelesaikan masalah duniawinya sebelum dia pergi tuk selamanya. Ryan diberi peluang untuk masuk ke jasad orang lain. Ryan berusaha untuk yakinkan cinta bahawa dia adalah Ryan. Irwansyah cuma muncul sedikit ja dalam cerita ni...Raffi Ahmad yang mendominasikan cerita ni sebenarnya.



No comments:

lamanya x update blog. actually xtau mau tulis apa.. lama x mengarang.. bz dgn kehidupan di dunia realiti..   oh ya.. beberapa bulan lalu, a...