Friday, June 8, 2007

aku


mata aku berat.. penat dr ofis tak ilang lg.. pasni ni rasa mo terjun terus atas katil tu.. aku actually x reti tulis diary n mengarang psl idup aku.. tp demi blog ni aku akan cuba usahakan walaupun hidup aku ni x la seindah mana bila mo dibaca.. ahaks.. apa²pun aku rasa mo letak sajak aku la.. walau x best tp aku suka.. psl jari aku yg karang.. kuikuikui..

AKU [Nazilah Amidin @ Ninong]

  aku bukan perenang
yang bisa mengharungi lautan
melawan ombak mendatang
tapi aku bisa menyelam
mencari butiran tiram
untuk ku jadikan ilham

aku bukan pemanah
yang sering menepati sasaran
pabila panahan dilepaskan
tapi aku bisa melempar
menepati garis bertanda
walau kekadang ku tersasar

aku bukan penyair
yang bisa memukau pembaca
dengan susunan kata puitis
tapi aku bisa menulis
walau hanya aku yang mengerti
makna di baris kata

aku bukan  cendiakawan
juga bukan karyawan
aku bukan sesiapa
aku hanya manusia
yang cuba menjadi insan
dan bukan sekadar orang

1 comment:

Anonymous said...

nice one.. teruskan berkarya

lamanya x update blog. actually xtau mau tulis apa.. lama x mengarang.. bz dgn kehidupan di dunia realiti..   oh ya.. beberapa bulan lalu, a...